Czym są Social Media

Starsze osoby miałyby problem z odpowiedzią na pytanie – czym są Social Media? Młodsi korzystają z nich każdego dnia. Powszechnie mówiąc o social media mamy na myśli media społecznościowe bardzo szeroko rozwinięte, z których praktycznie każdy z Nas korzysta. Innymi słowy to pojęcie odnoszące się do ogólnie pojętych mediów internetowych, które pozwalają na komunikację z innymi ludźmi np. Facebook, Instagram, Youtube, Tweeter i podobne. Mają one znaczący wpływ na nasze życie zarówno ekonomiczne, społeczne jak i zawodowe.

Czym są social media?

Jedną z charakterystycznych cech social mediów jest możliwość dotarcia do dużej ilości odbiorców, gdyż stały się one dostępne dla mas. Nie jesteśmy tylko obserwatorami przekazów, ale sami możemy je tworzyć i kreować.  To my decydujemy o sposobie i miejscu przekazu. Social media ciągle się rozwijają i powstają zupełnie nowe dotąd nieokreślone serwisy, które są wynikiem nowych potrzeb konsumentów.

social media
social media

Facebook

Stworzenie i zarządzanie własną marką lub firmą to główne działanie z zakresu social marketing na Facebooku. Do jego obserwacji wykorzystuje się specjalne narzędzia, które pozwalają monitorować wybrane przez nas frazy. W ramach aktywności, na profilu zamieszcza się filmy, zdjęcia, lub wiadomości tekstowe. Starania te mają na celu zwiększenie aktywności fanów firmy, co przenosi się na tworzenie pozytywnego wizerunku własnej marki. Istnieje możliwość tworzenia specjalnych aplikacji, które pozwalają na rywalizację między fanami, co również przekłada się na zwiększone zaangażowanie użytkowników. Są to działania z pogranicza E-PR, które to powinny być prowadzone równolegle do działań marketingowych.

Twitter

Jest modny i chętnie wykorzystywany przez osoby publiczne.  Firmom pozwala na utrzymywanie bezpośredniego kontaktu z fanami. Maksymalna długość postu wynosi zaledwie 140 znaków co bez wątpienia jest jego cechą charakterystyczną, a użytkownicy są zmuszeni do tworzenia krótkich i treściwych informacji. Jest świetnym źródłem do wyszukiwania tematów, które są na czasie, a w przypadku firm potencjalnych klientów na ich usługi. Wykorzystuje się go również do wstawiania odnośników do innych portali, na których zamieszcza się pozostałą część przekazu marketingowego.

Blogi

Działalność na blogach, można prowadzić na kilka sposobów. Jednym z nich jest stworzenie swojego bloga markowego. Przedstawiamy na nim działania dotyczące marki po przez umieszczanie filmów oraz zdjęć.  W ten sposób zamieszczać można artykuły specjalistyczne lub dłuższe opisy produktów.  Kolejnym sposobem na korzystanie z blogów, jest współpraca z innymi blogerami. Dzięki ich pomocy możemy organizować konkursy dla społeczności zgromadzonych wokół ich stron internetowych. Równie dobrze możemy wysyłać swoje produkty do przetestowania i opisania, jednak tu należy liczyć się z tym, że nie wszystkie opinie będą dla nas korzystne.

YouTube

Działania na YouTubie, skupią się na tworzeniu filmów wirusowych oraz reklamowych. Z uwagi na to, że widz ma kontrolę nad tym co ogląda, muszą być one ciekawe i interesujące aby go przyciągnąć. Filmy wirusowe bardzo często są dłuższe niż reklamy telewizyjne, z uwagi na brak ograniczenia czasowego. Ich najważniejszym zadaniem jest rozbawienie lub zainteresowanie użytkownika, a dopiero później promocja produktu czy marki.

Pinterest

Jest to serwis społecznościowy bazujący na zdjęciach umieszczanych przez użytkowników, inaczej mówiąc to wirtualna tablica korkowa na której przyczepiamy fotki. Można je klasyfikować  w kategoriach zainteresowań. Działania marketingowe na tym serwisie wymuszają przygotowanie treści wizualnych. Pinterest umożliwia użytkownikom serwisu wzajemne dzielenie się wizualnymi treściami na szeroką skalę.

 

facebook social media
facebook social media

Jakie korzyści przynoszą Social Media?

Profile w mediach społecznościowych nie służą tylko sprzedaży. Bardzo często aktywność w social mediach ma za zadnie przyciągnąć wokół konkretnej marki aktywność społeczną. Działania marketingowe w social media to przede wszystkim budowanie świadomości marki i zaufania klientów.

Jedną z korzyści jest możliwość zbudowania aktywnej, oddanej społeczności klientów. Obecność firmy na Facebooku lub w innych social media gwarantuje nam świetną interakcję z klientami. Regularnie mogą oni komentować twój produkt lub usługę. Dzięki temu poznajesz ich wymagania i potrzeby, przez co możesz lepiej dopasować swój wyrób do konsumentów. Social media pozwalają również na szybki kontakt, udział w dyskusjach czy nawet niezwłoczne odpowiedzi na pytania użytkowników.

Istotnym narzędziem w budowaniu świadomości naszej marki są social media. Treści które publikujesz na profilach społecznościowych staraj się urozmaicać, podobnie jak w przypadku prowadzenia bloga firmowego. Social media umożliwia błyskawiczne dotarcie z informacją do klientów, ale pamiętaj aby nie wykorzystywać tego jedynie do prezentacji nowości produktowych Twojej marki. Zamieszczaj przydatne porady, informuj o ciekawostkach z branży. Możesz także publikować  “sceny z życia firmy”.

Dzięki możliwości udostępniania postów czy podawania ich dalej profil na Facebooku to również interesująca forma promocji. Przez takie działanie Twoja firma całkowicie za darmo zyskuje rozgłos. Można także skorzystać z płatnych form promocji, takich jak np. promowane posty, które docierają do większej grupy użytkowników danego portalu społecznościowego.

Jeśli zależy Ci aby zbudować wizerunek w internecie skorzystaj z Naszej oferty. Powyższy artykuł powinien pomóc zrozumieć Ci co czym są Social Media – pamiętaj wszystko obraca się wokół lajków, wyświetleń, subskrypcji oraz followersów!

Czym są Social Media?
Ocena 4.8 z: 179